Nye CRF450L 2019 er noe så unikt som en landeveisenduro – fullt registrerbar og tillatt for gatebruk!

CRF450L er sykkelen du har ventet på! For ingenting slår kombinasjonen av sprek motor og lav vekt.

Når Honda nå lanserer en ny enduromodell basert på crosseren CRF450R, er den uslåelige komboen på plass. Dualsport-maskinen DRF450L gir Hondas CRF-familie et helt nytt perspektiv i 2019.

Dualsport – vei og bane
CRF450L er en vaskekte bane-til-bane-maskin som ingen andre dualsport-sykler kan sammenligne seg med. CRF450L har katalysator og kan registreres for kjøring på vei. Det betyr at du kan kjøre den overalt hvor det er tillatt å kjøre motorsykkel – i nasjonalparker, på landeveiene og på offentlige steder. Du trenger ikke lenger å trekke sykkelen din opp på en trailer eller tilhenger hver gang du vil lufte den. Det blir også enklere å fylle tanken på denne enduroen.

Chassiset til CRF450L er lettvekt, og motoren er designet for å sparke skikkelig fra seg gjennom hele turtallsregisteret. Den landeveistilpasset Honda-enduroen er basert på de kraftig oppdaterte 450-kubikks cross- og enduromaskinene fra 2017. CRF450R og enduroversjonen RX fikk da lettere svingarm og kortere akselavstand. Også avstanden fra bakhjulet til svingarmfestet ble kortere, blant annet for å redusere hjulspinn.

Et landeveistilpasset råskinn
CRF450L har en kraftig 449 kubikk Unicam-motor, CRF-chassis, en helt rå fjæring og el-starter. Frem til nå har du måttet velge mellom to verdener, mellom ytelse og pålitelighet. Det er det slutt på nå. Nå gir Honda deg det beste fra begge verdenene. Og «best» er et ord du kommer til å høre ofte når du snakker med folk om denne sykkelen. Her er forklaringen:

Luftgaffelen er utgått, og isteden ivaretar en vanlig 49-millimeters gaffel fra Showa dempingen foran. Bakdemperen er montert lengre nede i rammen, for et lavere tyngdepunkt. Dette, i kombinasjon med en elleve prosent sterkere motor med nytt stempel, ny topp, høyere kompresjon og forbedret innsug, skulle gjøre motorsykkelen både smidigere og raskere. CRF450L kommer dessuten med sidestøtte og større tank. Tyngre bevegelig masse i veivkonstruksjonen skal gi bedre bunndrag enn hos crosseren. Et nytt stempel med tre ringer, en ikke like tettsteget sekstrinnskasse, og ikke like tungjobbet clutch er andre landeveistilpasninger.

Radiatoren har også fått en elektrisk vifte. Generelt lavere trimmingsgrad skal gi lengre serviceintervall. De doble lyddemperne har blitt en singelkonstruksjon, og sykkelen kommer med speil og LED-lys.

Synes du det er vanskelig å se forskjell på våre MX-sykler og nye CRF450L? Du er unnskyldt. L-modellen stammer jo fra MX-syklene – det smidige karosseriet gjør det enkelt å holde seg i bevegelse – og den grafiske designen ser ikke bare kul ut, den tåler også det meste.
                        
Meld interesse:

Klikk her for mer informasjon

* Alle priser er veil. utsalgspris. Lokal frakt og leveringskostnader tilkommer.

Personvern